Všimli ste si to? Všade kam sa pohnete sú samé pútače, bilboardy a reklamné tabule. Keby som si ich chcel všetky poprezerať, strávil by som pri tom možno aj celý život.
Zaujímalo by ma, koľký z vás si niečo kúpili na základe toho, že videli nejakú reklamu. Teraz sa bez reklami zaobídem a považujem ju za nevyhnutné zlo. Ale keby som bol nejakým podnikateľom a nemal by som reklamu, tak by to nebolo ono.
I keď reklame nevenujem zväčšenú pozornosť, Musím priznať, že niektoré reklamy ma dokážu zaujať. Častokrát ma nezaujme samotný produkt, ako sprievodná „scénka“ alebo slogan. Uvediem príklad:
V aute – on: „Zľava môžeme?“ Ona: „Čo? Kde nám dajú zľavu?“ – Potom nasleduje už len zvuk brzdenia a prudký náraz. Neškodná slovná hračka spôsobila dopravný kolaps. Výborná reklama na akúkoľvek poisťovňu. Len keby tú reklamu neopakovali tak často. Nápad môže byť akokoľvek dobrý, ale ak počujete jednu a tú istú reklamu desaťkrát denne, začne vám liezť na nervy.
U nás na dedine ešte stále používame tzv. miestny rozhlas. Takáto dedinská reklama potom vyzerá asi takto: „Vážený spoluobčania, vypočujte si prosím nasledovný oznam. Po tomto vyhlásení bude súkromný podnikateľ predávať ovocie a zeleninu…“ Na tejto reklame sa mi páči hlavne to, že sa človek dozvie všetky ceny ponúkaného tovaru a celý oznam aj dvakrát zopakujú.
Rozmýšľal som nad tým, či by nebolo lepšie pre reklamu vyčleniť osobitnú televíziu alebo rozhlasovú stanicu, kde by od rána do večera bežali samé reklamy. Tu sa mi však vynára otázka, či by tak reklama nestratila svoj pôvodný zmysel. Asi áno, ale ak by boli tie reklami také nápadité, možno by som si ich zo zvedavosti pozrel celkom dobrovolne.
čítal som, že reklama sa vo filmoch neobjavuje len vo viditeľnej forme, teda každú polhodinu aspoň 15 minút, ale vraj ju skúšali vkladať aj priamo do snímok. Keď pozeráte nejaký film, je to vlastne akési rýchle striedanie obrázkov. A niekde v tom rýchlom slede obrázkov sa zjaví taká nenápadná reklama, ktorú ani nepostrehnete, ale váš mozog áno. V istom kine takto zakomponovali reklamu na coca-collu do nejakej rozprávky a cez prestávku vraj stúpol odbyt spomínaného nápoja.
Za ďalší mínus reklamy považujem aj to, že často človeka zavádza, ba priam môžem povedať, že klame. Niet sa čo čudovať, má to už v názve.
Hovorí sa, že aj zlá reklama je reklama. V takom prípade by sa dala táto úvaha považovať za reklamu na reklamu. Myslím si však, že reklama už reklamu nepotrebuje. Ale keď sme už pri tom, dá sa reklama reklamovať? Ak si aj v reklame niečo vymyslia, nemôžete sa sťažovať, že v reklame hovorili niečo iné. Zostáva už len dúfať, že reklami budú hodnoverné a reklamácii bude ubúdať.
Ondrej Rosík – 2.A
Ahoj Ondro,
Inak mám pocit, že tá stanica llevízna existuje, alenepoviem ti ako sa volá, lebo si to nepamätám, ak máš káblovku, možnoju nájdeš. 🙂 Inak super slohujes a s tou úvahou simyslím, že nie je pravda. Inak nemohol by ismipomoct vymyslieť tému na rečníck rejav? Neviem si rady. No aneviem či si číal môj predošlý komentár. Napíš v maili, či áno alebonie. A raz bola reklama, že ak simyslíte, že nejaká reklama je klamlivá, oznámte to oobchodnej inšpekcii myslí, že by to zaralo,len t nikto neurobí, radšej ako ty rravíš ju použije a kpi si niečo. Sorry, že ti nepíšem maily, ale ked sa to dá aj takto… .-)